Nieuw begin

27 februari 2019 - Kabwe, Zambia

Hallo Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb. Ik moet zeggen, de laatste maanden zijn echt crazy snel voorbij gegaan. En nu is het al bijna tijd om weer terug te gaan. Op het moment dat ik dit schrijf heb ik mijn koffers ingepakt. Nog 1 nachtje in Kabwe en dan ga ik morgenochtend met de Vuurtjes richting Lusaka. Het plan is dat we een nachtje bij Flying Mission slapen en dat ze me dan vrijdagmiddag naar het vliegveld brengen. Mijn vlucht gaat begin van de avond.Op die manier kunnen we rustig afscheid nemen en ook nog even een leuke tijd hebben met elkaar. Heel eerlijk gezegd is dat het afscheid waar ik het meest tegenop zie. We hebben zoveel tijd doorgebracht samen, en dat gaat toch ineens heel anders zijn.

Gisteravond heb ik een afscheidsfeestje gegeven voor iedereen die ik hier heb leren kennen, en dat was echt super gezellig! Natuurlijk was het heel dubbel, want je weet dat je sommige mensen misschien nooit meer gaat zien, maar het was precies het soort afscheid waar ik op hoopte. En natuurlijk maken Facebook en Whatsapp het makkelijker om in contact te blijven. Afgelopen zondag afscheid genomen bij Kidschurch. Yaelle, Eloise en ik hebben 160 koekjes gebakken voor de kinderen, en ze zijn allemaal opgegaan XD.

Het heeft me veel tijd gekost om aan het idee te wennen hier weg te gaan, eigenlijk drong het heel lang niet tot me door, ook al weet je het natuurlijk wel. Pas na dit afscheidsfeestje realiseerde ik me: ik ga nu echt weer terug naar Nederland. Ik probeer alleen maar naar de positieve dingen te kijken, en zie er dook heel erg naar uit iedereen weer te zien en aan een nieuwe fase in mijn leven te beginnen. Want zo voelt het echt.

Met Jan en Roos gaat het alweer een stuk beter. Ze zijn weer aan het werk en de kinderen zijn ook weer (ongeveer) in hun ritme. Jan en Roos gaan zelf de homeschooling doen vanaf nu. We hebben een middag gezeten samen zodat ik ze alles uit kon leggen, en ze zien het helemaal zitten! (Op dit moment nog XD) Nee, het gaat zeker weten goed komen! Ze zijn nu heel enthousiast, en ik ben blij en dankbaar dat ik ze tot dit punt heb kunnen helpen.

Ik ben heel dankbaar voor de mogelijkheid om hier geweest te zijn. Ik ben dankbaar voor alles wat ik geleerd en meegemaakt heb. Ik ben heel dankbaar voor jullie allemaal! Voor jullie medeleven, jullie gebeden en lieve berichtjes.

En dan het enige wat ik nu nog kan zeggen is: See you in Holland!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjan Smit:
    Lieve Judith

een hele goede reis terug, fijn dat je zo'n mooi afscheid hebt gevierd!

liefs van de smitjes
    en speciaal van Marjan
  2. Simone kremer:
    27 februari 2019
    Koester je prachtige herinneren Judith, geniet van je laatste daagjes en have a safe journey naar huis😘!
  3. Alice Guliker:
    Lieve Judith
    Wij wensen je een goed en veilige terugreis .
    Veel liefs van ons allemaal
  4. Arian van Klingeren:
    27 februari 2019
    Ik heb met veel plezier jouw ervaringen gelezen en wens je voor de toekomst heel veel succes. Voor vrijdag een heel goede vlucht en een plezierige thuiskomst.

Lieve groeten van Arian
  5. Lianne:
    27 februari 2019
    Hele goede reis, Judith! En dank voor het delen van je ervaringen!
    Groetjes